Co to jest ta Lednica?

By Marta Deląg - 20:46

Lednica 2015 koszulki

Kiedy Ula spytała mnie czy chcę jechać na Lednicę, odpowiedziałam po prostu "tak". A dopiero potem zaczęłam się zastanawiać, co ja najlepszego zrobiłam. Przecież mam już plany na sobotę. No i co to właściwie jest ta Lednica?! Żeby się przekonać, że moja spontaniczna decyzja wcale nie jest taka głupia, wygooglałam sobie plan dnia - koronka, modlitwy, msza, modlitwy. Yhhyym. 20 godzin klęczenia na ściernisku i powtarzania "Módl się za nami"? 


Czyżby kilkadziesiąt tysięcy ludzi jeździło tam co roku za karę?

Lednica 2015

Ale już było za późno, żeby się wycofać. Tak jak przed pierwszą wymianą, powiedziałam sobie: "Najwyżej będzie to pierwszy i ostatni raz. Może chociaż będziesz miała ładne zdjęcia na insta."

Przybyłam, zobaczyłam, przeżyłam
I mogę Wam w końcu powiedzieć co to jest ta Lednica.

Lednica 2015 100 tys. ludzi

 Lednica to nie miasto, nawet nie miejscowość. Tylko jezioro.

 Prawdopodobnie Mieszko I przyjął tam chrzest.

A jakieś 1001 lat później ojciec Jan Góra wymyślił, że na polach wokół niego może spotkać się co jakiś czas młodzież, żeby się wspólnie pomodlić.

Lednica 2015 W imię Ducha

To błoto, pot, kurz i ogromne szczęście.

Lednica 2015 woodstock błoto

To tysiące młodych potrafiących się bawić pijąc tylko wodę.

Ale to też ludzie nieznający Boga, siedzący w lesie, którzy usłyszeli, że są "na maxa ukochani przez Boga" (słowa koleżanki-ewangelizatorki), a potem poszli do spowiedzi. Pierwszy raz od lat.

To upał i ludzie wyglądający jak ziemniaki na ognisku zawinięte w sreberko.



To spersonalizowane przesłanie papieża Franciszka.

To tysiąc spowiadanych osób  w jednym czasie w "konfesjonałach" będących trawą.

Lednica 2015 spowiedź na trawie
To piękne pieśni i fantastyczne tańce - skakańce. 
Ilość endorfin - większa niż po zumbie.
Trzęsienie ziemi wywołane "hopsaniem" - jakieś 4 w skali Richtera.

Lednica 2015 tylko orły

 To ciągłe procesje i widowiska na Drodze Trzeciego Tysiąclecia: harcerze, tancerze, żołnierze, księża, dzieci, niepełnosprawni. Kilkanaście tysięcy osób!

Lednica 2015 tancerze

To ziemia przywieziona z całej Polski i świata. 

Lednica 2015
Z Jerozolimy "spadła" z nieba.

To brama-ryba, przy której wszystko się dzieje i  przez którą przechodzi się na zakończenie spotkania (godzina czekania dla 20 sekund tej przyjemności).



To cudowna atmosfera.

 

To łzy szczęścia.


To fabryka endorfin napędzana przez  Ducha Świętego i 120 tysięcy uśmiechów. 

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze